KURS RYSUNKU I MALARSTWA

martwa natura, studium aktu

październik 2017 – styczeń 2018

rozpoczęcie zajęć – 16 października

poniedziałki i środy 16.30-20.30

cena 1500 zł – 25 spotkań x 4 godz. zegarowe

 

———————————————————————————————

Celem kursu jest ćwiczenie zdolności uczniów do obrazowania rzeczy­wi­stości w oparciu o zdobyte podstawy widzenia związane z wnikliwą i pogłębioną obserwacją, która ma prowadzić do inicjacji plastycznej w rysunku i w malarstwie (ćwiczenie w sprawności technicznej, znajomości perspektywy, proporcji – anatomii, kompozycji, przestrzeni, linii, światło­cienia, waloru, ekspresji i koloru).

Zajęcia w roku akademickim 2017 prowadzi:

prof. Zbigniew Bajek

prof. Zbigniew Bajek – urodził się w 1958 r. w Bojanowie. Dyplom z wyróż­nieniem uzyskał w 1984 r. w pracowni doc. Zbigniewa Grzybow­skiego na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie. Od 1983 r. zatrudniony jest na Wydziale Malarstwa macie­rzystej uczelni. W 2009 r. uzyskał tytuł profesora. Prowadzi I pracownię Inter­dy­scy­plinarną oraz przedmiot Wiedza o działaniach i struk­turach wizualnych. Od 2005 r. kierownik Katedry Inter­dy­scy­pli­narnej. Uprawia malarstwo, rysunek, fotografię, realizuje projekty o charakterze parate­atralnym, zajmuje się również projek­to­waniem graficznym. Zorga­nizował około 45 wystaw indywi­du­alnych m. in. W Berlinie, Frank­furcie nad Menem, Norym­berdze, Monachium, Brukseli, Paryżu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Przemyślu. Brał udział w ponad 180 wystawach zbiorowych. Kilka­krotny stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Prace w zbiorach m. in.: Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Muzeum Marty­rologii na Majdanku, Muzeum w Oświęcimiu, BWA w Tarnowie, Rzeszowie i Przemyślu oraz w zbiorach prywatnych w kraju i za granicą.

 

W programie:

  • najważ­niejsze techniki rysunkowe i malarskie
  • różne rodzaje kompozycji
  • podstawowe problemy związane ze studium martwej natury
  • różne sposoby wyzna­czania proporcji przed­miotów składa­jących się na martwą naturę
  • linia jako podstawowy element rysunku
  • linia i plama – rysunek światło­cieniowy. Budowanie materii przed­miotów
  • kontrasty w rysunku. Rysowanie węglem
  • podstawowe problemy związane ze studium aktu
  • wyzna­czanie proporcji ludzkiego ciała
  • rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze
  • postać w kontekście martwej natury
  • pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem
  • tonacje – relacje tempe­ra­turowe pomiędzy ciałem a otoczeniem
  • człowiek we wnętrzu – proporcje, perspektywa, ruch
  • najważ­niejsze techniki malarskie. Malowanie w technice alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik
  • studiowanie efektów świetlnych i koloru – linie, przekątne, kontrastowe zesta­wienia barwne – jako źródło ruchu
  • ekspresja – różno­rodność pracy pędzla w kładzeniu farby
  • sposób powiązania elementów formalnych dzieła – linii, brył, płaszczyzn, plam barwnych, rozłożenia światła i cienia

Kurs rysunku i malarstwa profe­sjo­nalnie przygo­towuje do egzaminów wstępnych na uczelnie artystyczne oraz wprowadza i pogłębia podstawy widzenia dla hobbystów.

Do grupy można dołączyć na każdym etapie kursu.

Informacje i zapisy:

Monika Kozera

monika.kozera@lamelli.com.pl

12 422 19 55, 422 08 14   w. 21