Sylwester 2017 z KFK!

W wyjątkowym dniu zapraszamy na wyjątkowy koncert – Galę Sylwestrową, z udziałem znakomitych solistów: Kariny Skrzeszewskiej i Przemysława Borysa, którym towarzyszyć będzie orkiestra Kamerata Krakowska pod batutą Rafała Jacka Delekty.

Wydarzenie odbędzie się w sali Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego (dawne PWST), ul. Straszewskiego 22.

W programie koncertu znajdą się najwspanialsze utwory operowe i operetkowe (Verdi, Lehar, Kalman, Strauss).

Uczestnicy koncertu wzniosą noworoczny toast lampką wina.

Zapraszamy na koncerty o godz. 17.00 oraz 20.30 (Czas trwania: 120 min.)

Bilety w cenie 100 zł/osoby do nabycia w Krakowskim Forum Kultury oraz na www.biletyna.pl:
występ o 17.00
występ o 20.30

______________________________________________________________

NASI WYKONAWCY

 

Kamerata krakowska

Orkiestra powstała w 1989 r. z inicjatywy Matthiasa Hermanna – profesora Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. Zespół tworzą krakowscy muzycy, grający zawodowo w or­kiestrach: Filharmonii Krakowskiej, Capella Cracovienis i Sinfonietta Cracovia.

Orkiestra wielokrotnie występowała w Polsce i w Niemczech. Była zapro­szona do uczestnictwa m.in. w Europejskim Miesiącu Kultury w Krakowie, krakowskim Festiwalu Kultury Żydowskiej, Tage für Neue Musik Stuttgart, SDR-Atelier Stuttgart, Europäische Kirchemusik w Schwäbisch Gmünd.

Kamerata Krakowska ma w swoim dorobku trzy płyty CD Pierwsza z nich zawiera repertuar klasyczny, następna – wydana przez Kameratę w kooperacji ze Stowarzysze­niem Artystycznym Muzyka Centrum – polską i niemiecką muzykę współczesną, a ostatnia, będąca częścią albumu wydanego w ramach projektu Muzykalia łańcuckie, obejmuje głównie twórczość kompozytorów polskich i niemieckich okresu oświecenia i romantyzmu.

Od początku swego istnienia do roku 2008 orkiestra działała pod patronatem niemieckiej fundacji Förderverein Kaerata Krakowska z siedzibą w Ludwigsburgu. Po zakończeniu działalności ludwigsburskiej fundacji Kamerata przyjęła opiekę impresaryjną Stowarzyszenia Artystycznego Horizon, umacniając w ten sposób swą wcześniejszą, kilkuletnią współpracę ze Stowarzyszeniem.

 

Rafał Jacek Delekta

Urodził się w Krakowie w 1957 roku. Ukończył studia w 1981 roku w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza. Doskonalił się na kursach pod kierunkiem prof. Laszlo Somoghyi i Helmutha Rillinga.

Zadebiutował jako dyrygent w Operze Krakowskiej w 1980 roku. Specjalizuje się w muzyce wokalno – instrumentalnej i wszelkich formach teatru muzycznego. Przygotował 30 własnych premier w repertuarze od Pergolesiego i Mozarta poprzez Verdiego i Pucciniego a na Webberze czy Larssonie skończywszy. Zadyrygował dotąd ponad 3000 spektakli.

Prowadzi również ożywioną działalność koncertową z orkiestrami w Polsce i za granicą. Dyrygował m.in. orkiestrą Sinfonia Varsovia również jako współpracownik Yehudi Menuhina. Nagrywa dla Radia i TV. Jego repertuar obejmuje zarówno utwory klasyczne (od Vivaldiego po prawykonania muzyki współczesnej) jak i muzykę filmową i teatralną (Konieczny, Pawluśkiewicz, Korcz). Zadyrygował dotąd ponad 500 koncertami. Solistami jego koncertów byli Grigorij Zhyslin, Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Jakowicz, Daniel Stabrawa, Wiesław Kwaśny, Tatiana Shebanowa, Janusz Olejniczak, Allan Marks, Kemal Gekic, Stanisław Drzewiecki, Sharon Markovitsh, Elżbieta Towarnicka i wielu innych.

Jest profesorem Akademii Muzycznych w Krakowie i Gdańsku. Kieruje Katedrą Dyrygentury krakowskiej Akademii. Prowadzi zajęcia dyrygentury i przedmiotów pokrewnych oraz współpracuje z orkiestrami akademickimi. W okresie 2005 – 2012 piastował funkcję Dziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej a w latach 2012 – 2016 Prorektora ds. badań naukowych i współpracy międzynarodowej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Współpracuje jako profesor wizytujący z uczelniami zagranicznymi (m.in. Royal Academy of Music, Ningbo University, Mahidol University) oraz prowadzi mistrzowskie kursy dyrygenckie (m.in. z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej).

 

Karina Skrzeszewska
(sopran)

Urodziła się i mieszka we Wrocławiu. Od dziecka obcowała z wielokulturową atmosferą przepełnioną muzyką i sztuką. Umiejętności wokalne szkoliła i doskonaliła podczas studiów na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a następnie podczas licznych kursów mistrzowskich w Polsce i za granicą, m.in. u Krystyny Szostek-Radkowej, Dariusza Grabowskiego, Paulosa Raptisa, Ingrid Kremling-Domanski i Renaty Scotto.

W 2008 r. brawurowo zadebiutowała rolą Łucji w premierze Łucji z Lammermoor G. Donizettiego w Operze Śląskiej. Jej występ został bardzo wysoko oceniony przez publiczność i recenzentów, a także uhonorowany prestiżową nagrodą Złotej Maski za najlepszą kreację wokalno-aktorską 2008 roku. Sukces ten zaowocował współpracą z Maestro Peterem Dvorskim, który zaprosił artystkę do udziału w nowej produkcji Łucji z Lammermoor w słowackich Koszycach, a następnie do Narodowego Teatru w Bratysławie, gdzie kreowała partię Donny Anny w Don Giovannim W.A. Mozarta, a także wzięła udział w koncertach verdiowskich w międzynarodowej obsadzie.

Karina Skrzeszewska posiada w swoim repertuarze ponad 20 pierwszoplanowych ról operowych i operetkowych. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, wśród nich: Jan Ślęk, Andrzej Straszyński, Andrzej Knap, Marek Tracz, Piotr Wajrak, Łukasz Borowicz, Warcisław Kunc, Will Crutchfield, Jose Ferreira Lobo, Gaetano d’Espinosa, Nayden Todorov, Vladimir Kiradijev czy Jose Maria Florencio, a także z uznanymi reżyserami, w tym: Michał Znaniecki, Waldemar Zawodziński, Janina Niesobska, Włodzimierz Nurkowski, Henryk Konwiński, Roberto Skolmowski, Wiesław Ochman, Bert Bijnen, Marian Chudovsky, Frank Berndt Gottschalk, Dieter Kaegi.

Od 2012 roku, na zaproszenie Michała Znanieckiego, artystka uczestniczyła w trzech edycjach projektu Głos wykluczonych w ramach programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, którego finał odbył się w lipcu 2016 r. w ogrodach Zamku w Leśnicy.

Wiosną 2016 Karina Skrzeszewska zadebiutowała partią Elisabetty w nowej produkcji Don Carlos Giuseppe Verdiego w Operze Nova w Bydgoszczy – na inaugurację Bydgoskiego Festiwalu Operowego – a także nawiązała współpracę Sinfonią Varsovią oraz z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Również w tym roku artystka została uhonorowana odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”, przyznaną jej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Rok 2017 Karina Skrzeszewska rozpoczęła dwoma koncertami z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach pod batutą maestro Jose Maria Florencio, a następnie zdobyła serca publiczności i krytyków trzema znakomitymi debiutami w operach G. Verdiego – rolą Leonory w Mocy przeznaczenia w Operze Śląskiej, a także wspaniałą kreacją Abigaille w Nabucco w Operze Bałtyckiej oraz V.Belliniego tytułową partią Normy w Operze Krakowskiej.

 

Przemysław Borys

Solista Opery i Filharmonii Podlaskiej. Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa śpiewu solowego prof. B. Makala) oraz Masterstudium Universität Mozarteum w Salzburgu (klasa prof. E. Wilke). Stypendysta programu Erasmus w Hochschule für Musik w Dreźnie. Absolwent studiów doktoranckich, na Wydziale Wokalnym wrocławskiej Akademii Muzycznej, w klasie prof. B. Makala. Jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród (m.in. Grand Prix w III Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków w Kownie, Nagroda Specjalna w Konkursie Wokalnym im. J.E. i J. Reszków w Częstochowie, zdobywcą bursztynowej struny na I Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej we Włocławku „Belcanto per sempre”) oraz finalistą licznych konkursów (m.in. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Martinelli-Pertile Montagnana w Padwie czy Międzynarodowego Konkursu Wokalnego L’Orfeo di Claudio Monteverdi w Weronie). Współpracował ze znakomitymi dyrygentami, koncertując w kraju i za granicą m.in. w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Rumunii i Chinach. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w następujących produkcjach operowych, operetkowych  i musicalowych: G. Bizet Carmen w reż. Beaty Redo-Dobber W. A. Mozart „Czarodziejski Flet” w reż. Jarka Marszewskiego, J. Strauss „Zemsta nietoperza” w reż. Andrzeja Bubienia G. Verdi „Traviata”, S. Moniuszko „Straszny dwór”, Ch. Williamsa „Korczak”, J. Brocka „Skrzypek na dachu” w reż. Roberto Skolmowskiego. oraz musicalu „Upiór w Operze” A. L. Webbera w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego.